Swinde



Voor het laatste zeil weekend van 2015 met Ben naar de Morning Cloud, een S&S 34. Het schip was al verkocht, maar ik mocht van de nieuwe eigenaar er nog gebruik van maken als ik er ook een beetje op lette. Maar de weersverwachting was slecht; veel regen en veel wind. Bij aankomst meteen afgetuigd omdat toen nog een beetje droog was.

Bij de havenmeester wat blaadjes met boten te koop meegenomen en 's avonds met een borrel eerst het wensenlijstje voor het volgend schip gemaakt.

  •     Stahoogte tot in de voorpunt, we worden allemaal ouder
  •     Geen dwars kombuis, ik heb geen zin om 's avonds tegen de afwas aan te kijken.
  •     Goed gastenverblijf, ik wil mijn reis samen met vrienden maken en die moeten met enige privacy kunnen slapen.
  •     Korter dan 13 meter, moet wel hanteerbaar blijven ook met minder ervaren opstappers.
  •     Minder dan 10 ton, zie vorig punt.
  •     Goede zeil eigenschappen en liefst met een doorgestoken mast voor de veiligheid.
  •     Het schip moet me ook qua looks aanspreken,
  •     en binnen budget passen.

Bootjes kijken is altijd leuk en wat moeten we anders op een winderige en verregende dag. Borreltje er bij en twee schepen uitgezocht om de volgende dag te bekijken. De eerste was een Sweden Yachts 36, de tweede was helemaal niets.

In de stromende regen terug, lekker gegeten, avondje bomen over bootjes en de volgende dag naar huis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten