Full house



5 dagen Bea, Pien en Peter aan boord. Wat een gezellige drukte en wat hebben we veel gelachen, gepraat, gegeten en gedronken. Nu lig ik voor de tweede dag aan een balletje te dobberen op windstil water. En het wordt ook weer stil in mijn hoofd.

Ik heb er van genoten en het contrast is groot. Van alleen zijn naar wat voelt als een invasie want, het mag dan een redelijk ruim schip zijn, met vier mensen is het best snel vol. Zeker met spontane en actieve types als Bea en Peter. Maar met een soepelheid alsof we al jaren met elkaar op vakantie gaan pakte iedereen zijn plekje.

Eindelijk gebarbecued. Peter al een beetje lopen uitdagen in de aanloop naar deze dagen.  De Denen hebben er iets mee. Elke haven heeft prachtige BBQ plekken voor algemeen gebruik. Met zorg gemaakt en met zorg gebruikt en onderhouden. (Ik kom er vast nog wel een keer op terug. Denemarken mag dan wat popperig zijn, maar ik zeil hier nu maanden rond en heb nog niet één jachthaven gezien met een hek er omheen en de toegangspoortjes die bij ons standaard zijn. En de BBQ spullen liggen er hier gewoon los bij en niet aan de ketting. Maar ik laat me afleiden.) Peter neemt een uitdaging wel aan en had prachtig mooi vlees meegenomen. Dus de eerste avond al heerlijk gesmuld. En ja hij kan het echt goed al moet je wel geduld hebben. De kwaliteit controle is hoog en er wordt niet zomaar iets vrij gegeven voor consumptie.

We hebben redelijk kunnen zeilen de eerste dagen. Aan het eind sloeg het weer om en was het een dag motoren tegen regen en wind in. De weersvoorspelling voor de dagen daarna waren zonnig maar geen wind en dus afgelopen vrijdag zijn ze vertrokken naar Nederland. Best wel snel, maar Pien miste haar hond Des, zeilen zat er niet in en mij kwam het ook niet slecht uit. De laatste dagen was het in mijn hoofd zo druk geworden dat ik niet meer kon slapen. Goede les voor een volgende keer (en daar kijk ik naar uit), tussendoor vaker een flinke wandeling maken.



Gisteren mijn rubberbootje opgeblazen en uitgeprobeerd en naar de kant geroeid. Van een zijkant van de boot de groene aanslag verwijderd en in de was gezet. Eerst schoonboenen, dan in de was en vervolgens uitwrijven. Dan is het ineens een hele grote boot. Ik kan met rechts nog net typen meer ook niet. De vraag voor vandaag is, doe ik de andere kant met mijn linker arm.

3 opmerkingen:

  1. Ha ha Bob dan heb je vast Karate Kid niet gezien. Hier is de eerste les van Karakte Kid. Die is wel van toepassing op wat je aan het doen bent met je schip. Wassen en waxen. Ik hoop dat de link naar het film fragment zo overkomt. https://youtu.be/3PycZtfns_U Succes, en liefs Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,leuke associatie, die film heb ik wel gezien maar niet aan gedacht toen ik er mee bezig was. Vandaag mijn linker arm maar in de strijd gegooid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb Zen en de kunst van het motoronderhoud van Robert Pirsig eigenlijk niet gelezen. Jij was er ooit weg van. Is dat niet ook zo iets? Met aandacht en Zen je motor onderhouden? Kan ik me zo voorstellen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen